Koolhydraten

Heb je moeite om genoeg manieren te vinden om je dagelijkse dosis koolhydraten binnen te krijgen? Lukt het je maar niet om die extra portie pasta of rijst binnen te krijgen? Wees nu niet bang! Body Supplies heb de perfecte oplossing voor je. ... » Lees meer...


De hoeveelheid koolhydraten die je elke dag zou moeten eten kan een ontmoedigende taak lijken. Hoe weet ik precies wat mijn keuzes hierin zijn? Er zijn veel factoren die de perfecte inname bepalen, waaronder je gewicht en activiteitenniveau, maar ook eventuele medicijnen of supplementen die je dagelijks inneemt!

Wij (Body Supplies) hebben hier een oplossing voor bedacht. Wij verkopen grote aantallen producten die je kunnen helpen om voldoende koolhydraten binnen te krijgen, of het nu in poedervorm is of in de vorm van repen – er is altijd wel iets wat aan je wensen voldoet!

Koolhydraten worden vaak geschrapt uit populaire diëten, maar een van de bekendste is het koolhydraatarme dieet. Dit betekent dat het een dieet is waarbij je zeer weinig koolhydraten binnenkrijgt en je in plaats daarvan richt op eiwitten of vet bronnen.

Maar koolhydraten kunnen ook goed voor je zijn. Was dit niet het geval dan had iedereen wel koolhydraten uit hun dieet geschrapt. Koolhydraten dragen namelijk bij tot het herstel van de normale werking van de spieren na intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging, die tot spiervermoeidheid en depletie van de glycogeenvoorraad in skeletspieren heeft geleid. Dit gunstige effect wordt alleen verkregen bij een totale inname van 4g per kg lichaamsgewicht in doses, waarvan de eerste binnen de eerste 4 uur en de laatste niet later dan 6 uur na de intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging.
----- Tekst sluiten -----

Snelle en langzame koolhydraten.

Het is waar, er zijn eigenlijk twee soorten koolhydraten. De meeste mensen zouden me raar aankijken als ik ze dat zou vertellen, maar degenen die meer aandacht besteden aan hun dieet weten waar ik het over heb, toch? We hebben allemaal gehoord van de term "snelle" en langzame koolhydraten, maar wat is het verschil en waar zit het in.

Het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten is de snelheid waarmee ze in je lichaam worden afgebroken. Snelle koolhydraten zoals brood, pasta of aardappelen verteren snel terwijl langzame koolhydraten zoals de naam ook al zegt, verteren langzaam.

Snelle koolhydraten zitten voornamelijk in: snoep, koekjes, jam, witbrood, witte rijst, witte pasta, vruchtensap en aardappelpuree.

Langzame koolhydraten zitten voornamelijk in: havermout, de meeste groente, fruit, peulvruchten en producten van volkorenmeel.

Met havermout voeg je op een gemakkelijke en smaakvolle manier koolhydraten toe aan je yoghurt, kwark of eiwit shake. Naast de positieve effecten van Koolhydraten, ondersteunen Havergraanvezels het vergroten van de ontlasting en ze stimuleren de natuurlijke stoelgang.

Hoeveel koolhydraten mag ik per dag?

Wat is de ideale hoeveelheid koolhydraten om per dag te consumeren? Dit is een vraag die veel mensen zichzelf stellen. Het aantal koolhydraten dat iemand moet innemen is altijd afhankelijk van iemands gezondheidsdoelen, activiteitenniveau en genetica. Dit wil zeggen dat het aantal kan variëren per persoon.
Voor sommige mensen is een hogere koolhydraatinname nodig vanwege hun dieet. Anderen moeten hun inname beperken doordat ze een koolhydraatarm dieet volgen. Het uitzoeken van de juiste koolhydraat balans is een belangrijk onderdeel voor ieder dieet.

Hoe kan ik mijn koolhydraat inname verhogen?

Er zijn een paar eenvoudige manieren om je koolhydraatinname te verhogen. Het gebruik van supplementen is een van de veel voorkomende manieren die gebruikt worden. Maar hoe weet je nu precies welke supplementen je nodig heb. Body Supplies helpt graag met het uitzoeken van het ideale supplement.

Body Supplies verkoopt en adviseert al jaren rond het gebruik van koolhydraat supplementen. Wij verkopen daarom alleen de supplementen die je echt nodig zal hebben. Al onze koolhydraat producten zijn daarom ook nauwkeurig getest. Enkele van onze populaire koolhydraat producten zijn: PURE Xtreme Mass Gainer, PURE Lean Gainer, Mutant Mass, Mammoth Mass en Serious Mass.

PURE Xtreme Mass Gainer

Met de juiste hoeveelheid koolhydraten en eiwitten, de goede oplosbaarheid en heerlijke smaken is dit je weightgainer!

PURE Xtreme Mass Gainer heeft een heerlijke smaak, goede oplosbaarheid en bevat alleen de allerbeste kwaliteit Whey Concentraat en Whey Isolaat. Dit allemaal tegen de scherpste prijs van Europa!

De voor PURE Xtreme Mass Gainer gebruikte koolhydraten (maltodextrine) zijn afkomstig van een 100% zuiver en niet genetisch gemodificeerd natuurproduct. Maltodextrine is een complex koolhydraat. Maltodextrine wordt gewonnen uit tarwe. Maltodextrine bestaat uit complexe Glucose-Polymeren en smaakt matig zoet. Maltodextrine is op dezelfde manier opgebouwd als zetmeel, maar bevat minder Glucosedeeltjes per Polymeer.

De wei proteïne in de PURE Xtreme Mass Gainer is eveneens van de hoogste kwaliteit. De wei wordt verkregen met een unieke en gepatenteerde productiemethode. Door dit speciale productieproces zijn alle gezondheids- en sport bevorderende eiwitfracties volledig intact gebleven. De eiwitten zijn niet gedenatureerd (dus onbeschadigd) en het hebben een hoge biologische waarde.

Pure Lean Gainer

PURE Lean Gainer is speciaal ontwikkeld voor de fanatieke fitnesser. De Lean Gainer van PURE bevat de 3 allerbeste eiwitten, complexe koolhydraten en een speciale mix van verschillende aminozuren. Bijna elke Weightgainer op de markt bevat suiker. Lean Gainer is suikerarm!

Wat is het belangrijkste voor de groei van spiermassa? De juiste voeding! Je voeding is nog meer bepalend voor spiergroei als wat je in de sportschool doet. Zonder voldoende en vooral de juiste voedingsstoffen geen spiergroei. Eiwitten dragen bij aan deze groei van de spiermassa.

Dextrose

Dextrose is uitermate geschikt en populair onder sporters, omdat deze druivensuiker direct in het bloed opgenomen wordt en daarmee een snelle Koolhydraat is.

Dextrose is een enkelvoudige suiker en wordt in het algemeen ook druivensuiker genoemd. Dextrose staat bekend als complexe Koolhydraat door zijn snelle werking. Druivensuiker is vetvrij en is rijk aan Koolhydraten.

Vitargo

Vitargo is een gepatenteerd Koolhydraat met unieke eigenschappen, speciaal ontwikkeld voor actieve fitnessers en sporters. Vitargo wordt snel door het lichaam opgenomen en kan gebruikt worden voor zowel voor, tijdens als na de training!

Koolhydraten dragen bij tot het herstel van de normale werking van de spieren (contractie) na zeer intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging, die tot spiervermoeidheid en depletie van de glycogeenvoorraad in skeletspieren heeft geleid.

Dit gunstige effect kan alleen verkregen worden bij de consumptie van koolhydraten, uit alle bronnen, in een totale inname van 4 g per kg lichaamsgewicht in doses, waarvan de eerste binnen de eerste 4 uur en de laatste niet later dan 6 uur na de zeer intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging.

Vitargo is een speciaal bewerkt zetmeel dat uit lange ketens Koolhydraten bestaat. Hoe langer de ketens van Koolhydraten des te sneller wordt het door het lichaam opgenomen. Dit proces is bekend als osmolariteit. Hoe lager de osmolatische waarde des te sneller het wordt opgenomen door het lichaam.

Vitargo producten bevatten naast Vitargo vaak nog andere ingrediënten voor een algehele werking!

Welke voeding bevatten goede koolhydraten?

Goede koolhydraten zijn te vinden in verschillende voedingsmiddelen, waaronder fruit, groenten, volle granen en magere zuivelproducten. Enkele van de beste bronnen van goede koolhydraten zijn:

- Vruchten: Appels, abrikozen, avocado's, bananen, bramen, bosbessen, cantaloupe, kersen, veenbessen, dadels, vijgen, druiven, honingmeloen, kiwi's, citroenen, limoenen, mango's, nectarines, sinaasappels, papaja's, passievruchten, ananas, pruimen, frambozen, aardbeien

- Groenten: Artisjokharten, aspergepunten, taugé, bieten broccoli, spruitjes, kool, wortelen, bloemkool, selderij, pepers, komkommers, aubergine, sperziebonen, ijsbergsla, jicama, boerenkool, prei, champignons, okra, uien, erwten, paprika's, pompoen, radijs, spinazie, zomerpompoen, zoete maïs, tomaten, raap groente, waterkastanjes, courgette

- Volkoren granen: Amarant, gerst, boekweit, bulgur (gebarsten tarwe), gierst, haver, quinoa, rijstzemelen, rogge, volkoren maïsmeel en bloem, volkoren pasta en brood (zoals 100% volkoren tarwe)

- Magere zuivelproducten: vetvrije of 1% melk of yoghurt en kaas.