Caseine Eiwit

Langdurige afgifte aminozuren
Caseine eiwit wordt langzamer opgenomen door het lichaam dan normale Whey Eiwitten. Het grote voordeel is dat je lichaam een stabiel verhoogde aminozuur spiegel krijgt, tot wel 8 uur lang. Het lichaam beschikt een langere tijd over bouwstoffen, voor het opbouwen, herstellen en behouden van spiermassa. ... » Lees meer...



Hoeveel caseine neem je op?
De maximale opname van caseine is 60%. Een goed caseine eiwit wordt in de meest zuiverste vorm geleverd, dit is 90%. Wanneer dit 80-85% is, kijk dan goed welke toevoegingen aan het product gemaakt zijn. Dit omdat het lichaam anders te weinig caseine eiwit per dosering kan binnenkrijgen.

De rekensom
Indien een product 85% zuiver is en de maximale opname is 60%. Dan wordt er feitelijk 51 gram door het lichaam opgenomen. (85% van 100gram = 85gram, 60% van 85gram = 51 gram). Hieruit blijkt dat bij inname van 100 gram maar de helft actief is.

Het gebruik van caseine eiwit
Het beste moment om caseine eiwit te gebruiken is voor het slapen gaan. Er dan ontstaat immers de langste periode waarin geen maaltijd genomen kan worden. Maar ook overdag, wanneer er een langer moment tussen 2 maaltijden zit, kan het een zeer goede aanvulling zijn. Ook als aanvulling binnen het eiwitdieet is het zeer geschikt. Caseine eiwit is niet geschikt om na het trainen te nemen. Je lichaam heeft dan echt behoefte aan een snel opneembaar eiwit. Denk hierbij aan whey eiwit isolaat.

----- Tekst sluiten -----