Havermout (Oats)

Met Oats (haver) voeg je op een gemakkelijke en smaakvolle wijze complexe Koolhydraten toe aan je yoghurt, kwark of Eiwit shake. Naast de positieve effecten van Koolhydraten, ondersteunen Havergraanvezels het vergroten van de ontlasting en ze stimuleren de natuurlijke stoelgang. ... » Lees meer...



Oats (Haver) bevat 63% Koolhydraten, 12% Eiwit en 5% Vet. Het Eiwit van Haver is goed verteerbaar en bevat alle essentiële Aminozuren. Havermout bevat dus veel Koolhydraten. Koolhydraten dragen namelijk bij tot het herstel van de normale werking van de spieren na zeer intensieve en/ of langdurige lichaamsbeweging, die tot spiervermoeidheid en depletie van de glycogeenvoorraad in skeletspieren heeft geleid. Dit gunstige effect wordt alleen verkregen bij een totale inname van 4g per kg lichaamsgewicht in doses, waarvan de eerste binnen de eerste 4 uur en de laatste niet later dan 6 uur na de zeer intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging.

Oats (Haver) vormt een aparte groep binnen de grassenfamilie. Dat verklaart ook waarom Haver anders is en andere voedingseigenschappen heeft dan de drie glutenbevattende granen; Tarwe, Gerst en Rogge.

Haver (Oats) is het meest bekend door de Beta-Glucanen die het bevat. De Haverkorrel bevat 5% van deze voedingsvezels, die vooral voorkomen in de celwanden.

Wil je op een makkelijke en lekkere manier aan meer Koolhydraten komen? Bestel dan nu onze hoogwaardige Oats! Oats zijn gemakkelijk toe te voegen bij je ontbijt, tussendoortje of toetje!

----- Tekst sluiten -----